Epopeea fostului Aerodrom Alexeni continuă… Consiliul județean l-a scos la licitație

Consilierii județeni au aprobat în ultima ședință din iulie scoaterea la licitație a fostului Aerodrom Alexeni, în cadrul unui proiect de dezvoltare regională. Încercările de zeci de ani de a-l readuce  în circuit s-au dovedit până acum eșecuri repetate, așa că mulți susținători ai ideii sunt sceptici că acest proiect se va realiza vreodată. Totuși, acum, în baza unui studiu de oportunitate serios, fostul aerodrom a fost scos la licitație, durata estimată a concesiunii fiind de 49 de ani, cu posibilitatea de prelungire, având în vedere că proiectul de dezvoltare regională propus presupune investitii considerabile. Valoarea redeventei minime este  de 4.108.276,51 lei/an.

Situația actuală a bunurilor

Fostul Aerodrom Alexeni dispune de o pistă betonată de 2.500 m, bretele adiacente de 1000 m, hangare și spații administrative. Întreg ansamblul — clădiri administrative, dormitoare, pistă, hangare, magazii, depozite subterane, ce au făcut parte din cadrul fostei unități militare — se întinde pe o suprafață de aproape 350 de hectare, din care 210 ha arabil. Dintre toate construcțiile fostului aeroport, cel mai bine conservată este pista și rețelele aferente, însă vechile clădiri administrative sunt destul de mult deteriorate. Aerodromul Alexeni se află dispus la 6 kilometri est de oraşul Urziceni şi 3 kilometri nord-est de comuna Alexeni, capul de sud-est al pistei fiind la 1,7 kilometri nord de calea ferată şi şoseaua Urziceni-Slobozia şi 2,2 kilometri de râul Ialomiţa, iar dimensiunile lui sunt de 3000 x 1500 metri, având o suprafaţă totală de 450 hectare. Este prevăzut cu o pistă betonată, ce are dimensiunile de 2500 x 80 metri şi una naturală de 2500 x 100 metri, având zonele de siguranţă de la capetele pistei nivelate şi înierbate pe o lungime de 500 metri şi arate pe o lungime de 300 metri. Prezenţa în Sudul regiunii a fluviului Dunărea îi conferă acesteia posibilitatea de a avea comunicaţii cu cele opt ţări riverane, iar, prin intermediul canalului Dunăre – Marea Neagră, are ieşire la Marea Neagră şi acces la Portul Constanţa – principala poartă maritimă a ţării. Terenul se află în proximitatea capitalei țării – București (la numai 66 km), precum și în apropierea unor importante centre urbane – la 70 de km față de Ploiești, la 60 km față de Buzău, 55 km față de Slobozia, 101 km față de Călărași și la 201 km de Constanța. Terenul, în suprafață de 347,7177 de hectare, este racordat prin intermediul străzii Unității la Drumul Național 2A (Urziceni-Slobozia) și la intravilanul comunei Alexeni (2 km). De asemenea, terenul era racordat la rețeaua de căi ferate, linia este în prezent dezafectată.

Ce presupune proiectul?

Proiectul de investiţie include: – construcţie aeroport care să funcţioneze ca aeroport comercial pentru pasageri având facilitate pentru transport de marfă (cargo) şi operaţiuni de aviaţie generală şi de afaceri; – Centru de instruire sintetică pentru piloţi – simulator de zbor pentru aeronave tip Airbus A320; – Hangar de mentenanță de nivel complex pentru aeronave și crearea centrului de pregătire profesională tehnico-ingineresc. Prin dezvoltarea unui aeroport la Alexeni, apare posibilitatea să se utilizeze aviația generală pentru afaceri, cât și pentru petrecerea timpului liber. Activitatea aeroportuară va fi susţinută prin dezvoltarea celorlalte două componente care vin să susţină activităţile de instruire a piloţilor, activităţile de mentenanţă a aeronavelor precum şi instruirea personalului ingineresc şi mecanic implicat în mentenanţa aeronavelor. Scenariul în jurul căruia se dezvoltă proiectul îlreprezintă necesitatea construirii unui nou aeroport în zona oraşelor Urziceni şi Slobozia, care să preia in condiţii optime volumul de trafic preconizat în viitor Proiectul de dezvoltare considerat cel mai oportun în vederea concesionării bunurilor de la Alexeni presupune reabilitarea fostului Aerodrom de la Alexeni în vederea construcţiei unui aeroport care să funcţioneze ca aeroport comercial pentru pasageri având facilitate pentru transport de marfă (cargo) şi operaţiuni de aviaţie generală şi de afaceri. Ţările europene ar fi destinaţia principală a zborurilor de pasageri din Alexeni dar şi alte destinaţii pot fi de asemenea explorate. Într-un studiu anterior pentru fundamentarea unui aeroport la Alexeni realizat în urmă cu mai bine de 5 ani s-a estimat un trafic de pana la 1,5 mil pasageri. La ora actuală, dată fiind creşterea exponenţială a numărului de pasageri (dublarea acestuia în 2018 de la nivelul înregistrat în 2014), face posibilă o creştere a traficului la 2,5 mil pasageri/an, cu posibilitatea de creştere în viitor până la o capacitate de 4 milioane de pasageri/an. Proiectarea aeroportului într-o primă etapă initial se va face pentru a permite operarea cu aeronavele tipul Boeing familia 737 şi AIRBUS familia A320 care sunt în mod normal utilizate de companiile aeriene low-cost.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *