SPITALUL URZICENI A OBTINUT NIVELUL MAXIM DE ACREDITARE

        După un proces de evaluare extrem de riguros, care s-a făcut în luna decembrie a anului trecut, spitalul din Urziceni a primit recent rezultatul, fiind cotat la categoria ”Nivel acreditat”- cea mai mare treaptă de acreditare – ceea ce înseamnă că îndeplinește cel puțin 85% din indicatorii de evaluare. Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate a trimis ordinul privind încadrarea Spitalului Municipal Urziceni în categoria „Nivel acreditat” pe data de 20 iulie. Rezultatul obținut confirmă eforturile depuse de  conducerea spitalului care a făcut tot posibilul  să fie îndeplinite standardele cerute. Potrivit managerului Sabin Neidoni a fost nevoie de un multă muncă pentru a fi puse la punct toate detaliile, legate de proceduri și dotări, înainte de controlul comisiei de acreditare.  În acest moment, pacienții pot avea încredere în calitatea serviciilor oferite de spitalul din Urziceni, a psus directorul acestuia. Chiar dacă sunt dificultăți în ceea ce privește personalul medical, lipsa unor medici fiind un fapt cunoscut, spitalul nu are datorii, așa cum se întâmplă cu alte unități medicale, a ținut să sublinieze acesta. Important de reținut, a spus directorul Neidoni, este că această acreditare s-a axat pe  pacient, de la internare la tratare în spital până la externare. În esență a fost vorba de calitatea serviciilor oferite pacientului, iar nivelul maxim de acreditare obținut de spitalul Urziceni, confirmă faptul că serviciile oferite sunt de calitate.

Acreditarea, un proces care se face din 5 în 5 ani

      Potrivit ordinului Ministerului Sănătății, o dată la 5 ani, fiecare spital din România va fi acreditat, acest lucru însemnând, așa cum prevede art. 1, lit a, din ordinul menționat –  ” evaluare externă şi independentă, realizată de persoane special pregătite pentru aceasta – evaluatorii Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, care se finalizează cu încadrarea spitalelor în categorii de acreditare. Acreditarea priveşte spitalul în întregul lui, ca organizaţie, analiza este globală şi descrie funcţionarea instituţiei prin gradientul cu care aceasta este conformă sau se apropie de standardele de calitate prestabilite”. Mai concret, acreditarea CONAS se referă la siguranţa procedurilor medicale realizate, drepturile pacienţilor şi aspectele administrative, reflectate în sinteza a peste 1850 de indicatori şi a 11 referinţe – 5 pentru aspectele administrative, 2 privind drepturile pacienţilor şi 4 privind managementul serviciilor medicale. În urma evaluării, spitalele vor fi  încadrate într-unul din cele 4  niveluri de acreditare, în funcţie de calitatea serviciilor oferite pacientului. Acestea sunt: categoria „Nivel acreditat” – pentru îndeplinirea a cel puţin 85% din indicatorii de evaluare aplicabili unităţii sanitare cu paturi evaluate, categoria „Nivel acreditat cu încredere ridicată” – pentru îndeplinirea indicatorilor de evaluare aplicabili unităţii sanitare cu paturi evaluate între 75 şi 84,9%, categoria „Nivel acreditat cu încredere medie” – pentru îndeplinirea indicatorilor de evaluare aplicabili unităţii sanitare cu paturi evaluate între 45 şi 74,9% şi categoria „Nivel neacreditat” – pentru îndeplinirea indicatorilor de evaluare aplicabili unităţii sanitare cu paturi evaluate sub 45%. Până în momentul în care CONAS va trimite comisia de acreditare, spitalul municipal a ales un trainner care pregătește din punct de vedere medical, dar și administrativ, spitalul, astfel încât acesta să îndeplinească cerințele impuse de standardele de acreditare. Acreditarea ar trebui să reprezinte pentru bolnavi o garanţie a faptului că în spitalul municipal sunt asigurate condiţii de calitate în ceea ce priveşte actul medical, cazarea şi serviciile oferite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *