7 PLANTE CARE ADUC RELAXAREA

1.Sunătoarea

Această plantă este renumită pentru proprietățile antidepresive și calmante. Potrivit Agenției Europene a Medicamentului, sunătoarea poate fi folosită în caz de epuizare fizică ocazională, contra stresului,  depresiei ușoare, anxietății, nervozității și pentru redobândirea echilibrului emoțional. Se poate adminstra sub formă de infuzie (1 lingură de plantă la 200 ml de apă clocotită) sau capsule (1 comprimat de 3 ori pe zi, înainte de mese).

  1. Levănțica

Ne îmbie cu mirosul ei plăcut și, în același timp, levănțica ne aduce relaxarea dacă suntem stresați. Una dintre cele mai cunoscute indicații ale plantei este tratarea insomniilor apărute pe fond de stres, fiind eficientă pentru scăderea excitabilității nervoase. Levănțica este un bun tonic cardiac, fiind indicată și în anxietate și în hipertensiune survenită în perioadele care ne suprasolicităm psihic. Pentru combaterea simptomelor ce apar în stres, este indicată infuzia preparată din 2 linguriţe de flori de levănţică la 250 ml de apă clocotită. Se lasă la infuzat 15 minute şi se beau 2 căni pe zi, dintre care una seara, înainte de culcare.

3.Hameiul

Pentru reducerea excitabilității nervoase, se obțin rezultate bune cu ajutorul hameiului, care are efecte neurosedative și antispastice. Pentru acțiunea calmantă, se recomandă infuzia obținută dintr-o lingură și jumătate de conuri de hamei la 200 ml de apă fierbinte. Se bea de-a lungul unei zile, în 3 reprize.

  1. Roinița

Plantă cu acțiune antispastică, sedativă și cicatrizantă, roinița este indicată și pentru scăderea stărilor de neliniște și de agitație care însoțesc stresul. Este recomandată sub formă de infuzie, care se obține dintr-o linguriță de frunze la 200 ml de apă clocotită. Se beau 2 căni pe zi.

  1. Valeriana

Recunoscută pentru efectele sale anxiolitice (contra anxietății), valeriana este foarte utilă și în tulburările de somn cauzate de stres, grație acțiunii sedative. De asemenea, mai este indicată în caz de hipertensiune survenită pe fondul stresului, în nervozitate, depresie și nevralgii. Infuzia de valeriană, obținută dintr-o lingură de plantă la 200 ml de apă clocatită, se bea seara, pentru a favoriza somnul.

6.Passiflora

Un alt aliat natural al celor care se confruntă cu stresul este passiflora, cunoscută și ca floarea-pasiunii. Planta are acțiune sedativă, anxiolitică, anticonvulsiviantă și analgezică. De asemenea, reduce astenia, agresivitatea, excitabilitatea, tulburările digestive apărute pe fond de stres și aduce somnul. Este de ajutor infuzie, pe care o obții dintr-o lingură de plantă uscată la 1 cană cu apă fiartă (se lasă la infuzat 10 minute). Se bea, de preferat, seara, înainte de culcare..

  1. Păducelul

Valorificat mai ales pentru virtuțile cardiotonice, hipotensive și pentru reducerea palpitațiilor, păducelul poate avea efecte pozitive și în unele simptome care însoțesc stresul: senzația de nod în gât sau dificultăți respiratorii. Prepară o infuzie dintr-o linguriță de flori cu frunze sau fructe la 200 ml de apă fierbinte (durata de infuzare: un sfert de oră). Se bea pe parcursul unei zile.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *