Alimente care îți curăță arterele și te protejează împotriva afecțiunilor cardiovasculare

1. Somonul

Somonul abundă în acizi graşi care ţin sub control nivelul colesterolului rău, nivelul trigliceridelor. De asemenea, previn inflamațiile. De asemenea, se recomandă și consum de ton, macrou și hering.

2. Sucul de portocale

Este bogat în antioxidanţi, care contribuie la sănătatea vaselor de sânge. Mai mult decât atât, fresh-ul de portocale poate scădea tensiunea arterială. De asemenea, două pahare de suc de portocale sunt suficiente pentru a vă oferi doza zilnică recomandată de vitamina C.

3. Cafeaua

Studiile menţionează că 2-3 ceşti de cafea pe zi reduc considerabil riscul atacurilor de inimă – cu până la 20%. Totuşi, este bine să nu consumați cafea în exces întrucât cofeina poate avea efecte adverse neplăcute.

4. Nucile

Nucile sunt bogate în grăsimi sănătoase (grăsimi nesaturate), respectiv Omega-3. Consumul regulat și moderat de nuci reglează nivelul colesterolului și contribuie la îmbunătățirea proceselor cognitive.

5. Fructele Kaki

Sunt bogate în fibre, sunt gustoase şi scad nivelul colesterolului rău.

6. Turmeric

Turmericul conţine curcumină, care împiedică absorbţia grăsimilor şi previne inflamatia ţesuturilor. Mai mult, turmericul este un condiment foarte gustos şi poate fi adăugat în aproape orice tip de mâncare. Este condimentul-vedetă pentru sănătatea noastră.

7. Ceaiul Verde

Este cunoscut cu precădere pentru efectul de energizare pe care ni-l oferă. Este un antioxidant puternic și reduce, de asemenea, nivelul de colesterol. În plus, stimulează metabolismul.

8. Pepenele roşu

Este excelent pe timpul verii. Pe lângă faptul că este revigorant, dilată vasele de sânge şi stimulează producţia de oxid nitric.

9. Cereale integrale

Cerealele integrale abundă în fibre şi scad nivelul colesterolului. Cele mai recomandate cereale integrale sunt fulgii de ovăz, orezul brun / negru / roșu şi pâinea integrală de calitate.

10.Brânza
Poate că nu are o reputaţie bună în ceea ce priveşte nivelul colesterolului, dar consumată în cantităţi mici menţine tensiunea arterială în limite normale.

11. Algele

Dacă vă plac algele, veți profita din plin de vitamine, proteine, antioxidanţi şi substanțe care conțin caroten. Consumul regulat de alge ajută contribuie la menținerea tensiunii arteriale în valori normale şi la dilatarea vaselor de sânge. Persoanele care consumă alge pot reduce colesterol cu până la 15%.

12. Afinele

Afinele sunt o sursă excelentă de potasiu. Dacă consumați suc de afine în mod regulat veţi reduce semnificativ nivelul de colesterol şi riscul de atac de cord – cu până la 40%.

13. Scorţişoara

Este excelentă pentru prevenirea creşterii nivelului de colesterol peste limitele normale. O singură linguriţă de scorţişoară pe zi este de ajuns pentru a observa rezultatele.

14. Rodiile

Rodiile sunt bogate în fitochimicale, astfel că promovează producţia naturală de oxid nitric. Rodiile sunt excelente pentru sistemul circulator şi pot fi consumate în nenumărate moduri – le puteți adăuga și în salate.

15. Spanacul

Spanacul este deseori recomandat pentru curăţarea arterelor şi pentru menţinerea tensiunii în limite normale. Mai mult decât atât, spanacul este bogat în potasiu şi acid folic.

16. Uleiul de măsline

Uleiul de măsline presat la rece aduce organismului un aport de grăsimi sănătoase şi menţine nivelul de colesterol în limitele normale. Studii recente arată că uleiul de măsline poate reduce riscul de a suferi de atac de cord cu până la 40%.

17. Broccoli

Broccoli este foarte bogat în vitamina K, astfel că previne depunerea de calciu pe artere. Menţine tensiunea arterială și colesterolul în valorile recomandate. Indiferent de modul de consum, broccoli este un aliment ce aduce mulţi nutrienţi-cheie organismului.

18. Avocado

Grăsimile sănătoase din avocado echilibrează nivelul colesterolului. Poate fi consumat în diverse moduri. Întreg organismul beneficiază de pe urma consumului de avocado.

19. Sparanghel

Sparanghelul este un aliment excelent pentru prevenirea creşterii colesterolului. Mai mult decât atât, previne înfundarea arterelor şi apariţia cheagurilor de sânge. Sparanghelul poate fi consumat fie ca masă principală, fie în supe sau ca și garnitură.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *